برای درمان دیسک کمر از انجام فعالیت هایی که علائم شما را تشدید می کنند بپرهیزید مثل کشش های غلط و نا مناسب، خم شدن ها یا بلند کردن اشیا، استفاده از ماشین چمن زنی یا نشستن های طولانی.

ورزش

* یک یا چند دوست با نشاط و شاداب پیدا کنید تا ورزش ادامه دار شود.

* ورزش های هوازی (Aerobic) مثل راه رفتن معمولی، راه رفتن سریع، شنا، دوچرخه سواری را تمرین کنید و سعی کنید سه تا پنج روز در هفته را به آنها اختصاص دهید.

* سعی کنید ورزش ها را به تدریج سنگین تر و طولانی تر کنید. برای مثل هر روزپنج دقیقه بیشتر از روز قبل.

* شروع ورزش دیسک کمر با گرم کردن تدریجی و پایان آن با سردکردن تدریجی باشد.

* ورزش را با زندگی روزمره ی خود ادغام کنید. برای مثل در کنار میز کار خود، حرکات کششی پا، بلند کردن وزنه های سبک با پا در زمان تماشای تلویزیون، حرکات نرمشی یا حتی هنگامی که منتظر آماده شدن چای هستید و… را انجام دهید.

دکتر ریحانی یساولی، جراح و متخصص ارتوپدی
متخصص ستون فقرات در تهران

Share →