پمپ پا

        163 7

کف پا را آهسته به سمت بالا و پایین حرکت میدهیم. این نرمش را میتوان بلافاصله بعد از جراحی شروع کرده و هر 5 تا 10 دقیقه تکرار کرد


چرخش پا

 

       59 1

کف پا را ابتدا به سمت داخل بچرخانید و سپس مجددا سر جایش برگردانید.( در حالت طبیعی کف پا به سمت پایین است و با چرخاندن پا به داخل، کف پا به سمت ساق مقابل نگاه میکند) این حرکت را میتوانید روزی 3 بار و هر بار 5 تا 10 بار انجام دهید

       

تقویت کوادری سپس

 

       249 6

سعی کنید تمام عضلات ران خود را منفبض کنید و با این کار زانو یتان را مثل یک چوب صاف و مستقیم کنید و این حالت را 5 تا 10 ثانیه حفظ کنید. این حرکت را میتوانید روزی 3 بار و هر بار 5 تا 10 بار انجام دهید
               
 

 

دکتر ریحانی یساولی، جراح و متخصص ارتوپدی
متخصص ستون فقرات در تهران

Share →