post_image

فعالیت های ورزشی سبک درطول روز وافزایش توانایی عضلات از روش های موثر در جلوگیری و کاهش کمردرد است. دردهای ناحیه کمر از شایع ترین دردهای عضلانی است، ۵۰ تا ۶۰ درصد از کمردردها در نتیجه قرار گرفتن بدن در موقعیت های نامناسب هنگام فعالیت های روزانه است. صندلی هایی که ستون فقرات را کاملا در حالت عمودی قرار می دهند استفاده شود و محیط های کاری متناسب با شرایط فیزیکی هر فرد طراحی شوند. ارتفاع نامناسب میز یکی از دلایل ایجاد کمردرد است، هنگام نشستن آرنج دست باید در موازات لبه میز قرار گیرد. تغییر در وضعیت بدن مدتی پس از قرار گرفتن در یک حالت ثابت از نکات مهمی است که افراد باید به آن در حالت نشسته و یا ایستاده توجه داشته باشند. یک صندلی مناسب باید کاملا فرد را در حالت عمودی قرار دهد، کفی نسبتا نرم صندلی و تناسب ارتفاع میز و صندلی به درمان ناراحتی های فرد در ناحیه کمر بسیار کمک می کند. درمان های متفاوتی با توجه به نوع وشدت کمردرد به بیماران ارایه می شود، ادامه داد: به افرادی که درد مختصری در ناحیه کمر دارند تغییر حالت در طول روز، انجام فعالیت های ورزشی و تقویت عضلات ناحیه شکم و عضلاتی که در پشت ستون فقرات قرار دارند توصیه می شود. زمانی که کمردرد شدیدتر باشد استفاده ازمسکن های ساده در دوره کوتاه مدت و در صورت حادتر شدن دردهای ناحیه کمر استراحت های دوره ای کوتاه مدت برای بیماران تجویز می شود. درمان کمردردهای ساده ناشی از گرفتگی عضلات در طولانی مدت را از دلایل آسیب های جدی تر به بیماران دانست وگفت: آرتروز، ساییدگی بین مهره ها و دیسک کمر از جمله مواردیست که در صورت عدم توجه بیماران سبب ناتوانی فرد در انجام کارهای روزمره می شود. گرد نشدن ستون مهره ها و قائمه قرار گرفتن بدن فشار کمتری به عناصر نگهدارنده ستون مهره ها می آورد و تنها در رانندگی های طولانی مدت بهتر است که تکیه گاه صندلی در زاویه ۱۰۰ درجه قرار گیرد.

برای درمان کمردرد کلیک کنید

دکتر ریحانی یساولی، جراح و متخصص ارتوپدی
متخصص ستون فقرات در تهران

Tagged with:  
Share →