– اگرچه کار کردن با موس کامپیوتر نیاز به فشار زیادی ندارد، ولی عضلات دست برای انجام حرکات کوچک در طی مدت زمان طولانی، نیاز به توان و مقاومت دارند.

–  هنگام استفاده از موس کامپیوتر، عضلات کوچک دست نیز پشت سر هم کار می کنند که باعث درد و ناراحتی و ایجاد مشکلی به نام «اختلالات عضلانی اسکلتی ناشی از کار» می شود.

–  هنگام استفاده از موس، انگشتان، مچ و ساعت دست نیز حرکت می کنند. در نتیجه استفاده زیاد از موس باعث خستگی عضلات دست می شود.

–  بعد از کار طولانی با کامپیوتر، احساس درد در ناحیه مچ دست، ساعد، بازو و انگشتان دست دارید. اگر فشار پی در پی روی دست ها و مچ دست ادامه داشته باشد، حتی احتمال دارد کیست کانگلیون در امتداد تاندون ها و اطراف مفاصل تشکیل شود.

–  استفاده زیاد از موس باعث بروز یک نوع اختلال به نام سندرم تونل کارپال در دست ها می شود که باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن انگشت شست و انگشت اشاره می شود.

 – اگر موس کامپیوتر را دور از خودتان قرار دهید مثلا نزدیک به انتهای میز، مجبور هستید موقع کار با آن، دست خود را بکشید. انجام این کار برای مدت زمان طولانی باعث وارد آمدن فشار به عضلات پشت و شانه می شود. در نتیجه باعث درد پشت، شانه و خستگی و درد گردن ، گرفتگی عضلات، سردرد و احساس خستگی می گردد. در نهایت باعث عدم تعادل عضلات بدن و ضعف کشش عضلات می شود. درمان درد دست با ورزش ، یکی از روش های درمانی است که به کار گرفته میشود.

منبع:تبیان  ویستا

دکتر ریحانی یساولی، جراح و متخصص ارتوپدی
متخصص ستون فقرات در تهران

Tagged with:  
Share →