post_image

 گردن‌درد ممکن است ناشی از ضربات، بیماری‌های عضلانی اسکلتی یا حتی یک تومورباشد. اما در اغلب موارد بد فرار گرفتن گردن- از جمله وضعیتی که هنگام خوابیدن به خود می‌گیرید- باعث سفتی و درد گردن می شود.

حتی نوع بالش به گفته انجمن فیزیوتراپی آمریکا می تواند در گردن‌درد نقش داشته باشد. توجه کنید که بالشتان در موقع خواب طوری باشد که سرتان در وضعیتی غیرطبیعی، خیلی بالا یا خیلی پایین قرار نگیرد.

بالش‌های پر معمولا بهتر  از بالش‌های ابری هستند، چرا که بالش‌های پر  به قالب سر و گردن در می‌آیند، بدون آنکه آنها را به وضعیتی در آورند که  باعث دردگرفتن گردن شود.

انجمن فیزیوتراپی آمریکا توصیه می کند که هنگامی که بالش شروع به مسطح شدن کرد و  دیگر حمایت لازم را از سر و گردن فراهم نمی‌آورد باید آن را عوض کرد. سعی نکنید با گذاشتن چند بالش روی هم این وضعیت را جبران کنید.

تشک شما نیز می‌تواند در ایجاد گردن‌درد دخالت داشته باشد؛ تشکی نسبتا سفت انتخاب کنید تا محل اتکای خوبی برای پشت شما فراهم کند.

از خوابیدن روی شکم خودداری کنید و عضلات گردنتان را قبل و بعد از خواب بکشید

دکتر ریحانی یساولی، جراح و متخصص ارتوپدی
متخصص ستون فقرات در تهران

Share →