ماهیچه‌ ساعد دست یکی از مهم‌ترین ماهیچه‌های بدن است. با این حال اغلب توسط ورزشکاران نادیده گرفته می‌شود. این افراد بیشتر به ماهیچه‌ دو سر، ماهیچه‌ سینه و ماهیچه‌ شکم توجه می‌کنند.

دمبل زدن بهترین روش برای قوی کردن ماهیچه‌های ساعد دست است. تمامی تمرینات می‌توانند با کمک دمبل مفیدتر واقع شوند. تمرینات برای قوی کردن ماهیچه‌های ساعد بی‌شمارند، این تمرینات را می‌توان نشسته ، ایستاده و چمباتمه زده انجام داد،‌ این تمرینات تاثیر زیادی بر ماهیچه ساعد دارد. طبق شواهد نمی‌توان با تمرینات نامنظم ماهیچه های ساعد دست را قوی کرد، این ورزش‌ها باید به طور مداوم و منظم انجام شود.

ورزش مخصوص ساعد دست

اولین حالت نشسته بر روی زانوست. آرنج را بر روی یک میز یا سطح صاف بگذارید و مچ و کف دست را به سمت بالا بگیرد. دمبل را در این حالت در دست بگیرید و آن را یک دقیقه نگه دارید. حالت دوم به این صورت است که کف دست را به سمت زمین نگه می دارید. این دفعه دمبل را در دست بگیرید و آن را تا آنجا که می‌توانید بلند کنید و تا زمان ممکن نگه دارید. 30 ثانیه تا یک دقیقه برای گرفتن نتیجه‌ لازم است.

تمرین دیگر نیز بسیار موثر است. در این تمرین صاف بایستید، کمر را صاف نگه دارید و پاها را به هم بچسبانید و در هر دست یک دمبل نگه دارید. هر دو ساعد را با هم بلند کنید و دمبل‌ها را به شانه برسانید. بهترین روش این است که هر دو دست را با هم بلند کنید.

تمرین آخر فشار دادن یک توپ در دست است. یک توپ تنیس را در دست بگیرید و به آن فشار وارد کنید. این کار را به مدت یک دقیقه انجام دهید. می‌توانید این کار را مقابل تلویزیون یا در حال خواندن کتاب انجام دهید.

منبع:ساواته

دکتر ریحانی یساولی، جراح و متخصص ارتوپدی
متخصص ستون فقرات در تهران

Share →