ورزش

  •  راه رفتن روی زمین های هموار نه تنها اشکالی ندارد که خوب هم هست.
  • شنا ورزش بسیار خوبی برای شما است.
  • دوچرخه سواری ورزش مناسبی است.
  • ورزش هایی که موجب وارد شدن نیرو بصورت ضربه ای به لگن شما میشوند مثل تنیس، بدمینتون، فوتبال و هر ورزشی که پریدن و جهیدن جزئی از آن باشد برایتان نامناسب است.
  •  بلند کردن اشیاء اشکالی ندارد ولی از بلند کردن اشیاء سنگین و یا در وضعیت های نامناسب امتناع کنید

 سعی کنید کارهای زیر را انجام بدهید

  • پاهایتان را همیشه به سمت جلو نگه دارید
  • وقتی نشسته اید یا سرپا ایستاده اید پای عمل شده را جلوتر از پای سالم قرار دهید
  • اگر میخواهید زانویتان را خم کرده و روی زمین قرار دهید اینکار را با زانوی طرف عمل شده انجام دهید
  • قبل از انجام نرمش، لگن را با کیسه آب گرم کمی گرم کنید

رانندگی

معمولاً بعد از گذشت 8-4 هفته میتوانید رانندگی کنید البته به شرط اینکه اتومبیل شما دنده اتوماتیک باشد.

اجتناب از انجام کارهای زیر

  • حداقل برا ی دو ماه بعد از عمل موقع نشستن پاهایتان را روی یکدیگر نیندازید
  • در موقع نشستن نباید زانو هایتان در سطحی بالاتر از لگن تان قرار بگیرد
  • زیاد به جلو خم نشوید
  • وقتی که نشسته اید سعی نکنید چیزی را که روی زمین افتاده است از روی زمین بردارید.
  • پاهایتان را زیاد به داخل یا خارج نچرخانید
  • وقتی که در رختخواب دراز کشیده اید برای اینکه لبه پتو را بگیرید و آنرا روی خود بکشید به جلو خم نشوید
  • از ناحیه کمر بیش از 90 درجه خم نشوید
  • اگر میخواهید زانو یتان را خم کرده و روی زمین قرار دهید اینکار را با زانوی طرف سالم انجام ندهید
  • از معیار درد برای اینکه بفهمید آیا انجام دادن کاری برایتان خوب یا بد است استفاده نکنید. اگر در مورد انجام دادن یا ندادن کاری شک دارید با پزشک معالج خود مشورت کنید.
دکتر ریحانی یساولی، جراح و متخصص ارتوپدی
متخصص ستون فقرات در تهران

Share →